Pages

Wednesday, November 17, 2010

Suruhan Berdakwah...

2

Firman Allah

" Dan hendaklah (ada) diantara kalian umat yang menyeru kepada kebaikan , memerintahkan kepada kebaikan dan melarang dari yang mungkar . Dan mereka itulah orang2 yang menang " (3:104)

Pesan Rasulullah

"Barangsiapa mengajak kepada petunjuk Allah, maka ia akan mendapat pahala yang sama seperti jumlah orang yang mengikutinya tanpa dikurangi sedikitpun oleh pahala mereka" (HR Muslim)

"Jika antum tidak bersama da'wah, maka sekali-kali antum tidak bersama selainnya. Adapun da'wah, jika tidak bersama antum pasti ia akan bersama selain antum. Dan jika antum berpaling niscaya akan diganti oleh suatu kaum selain antum sedangkan mereka tidak seperti antum ". (Asy Syahid Imam Hasan al-Banna)

Dalam menyampaikan dakwah, kita idak terlepas dari tohmahan2 yang dilemparkan kepada kita. Ingatlah Rasulullah jauh lebih teruk rintangan dan cabarannya dari kita. Ingatlah Allah berserta dengan orang-orang yang melakukan kebaikan.. Biarlah mereka dengan kata-kata mereka kerana kita mencari keredhaan Allah.. Allahuakhbar !!!!!

Tiupkanlah semangatmu wahai para mujahid dan mujadid Islam... Ayuh bangkitlah sebarkan agama Allah di muka bumi ini.....

2 Response to Suruhan Berdakwah...

November 29, 2010 at 5:56 AM

mohon copy yer sedikit sebanyak ilmu.. syukran...n_n

May 3, 2012 at 10:25 AM

bende baik kalo kte kongsi2 kan baik... jadi sya mintk copy gk.. untuk sebarkan lagi apa yg nk di sampaikan kepada orang lain...
syukran....>_<