Pages

Monday, March 1, 2010

Kem Bestari Solat

2


Program bermula pada pukul 8.30 pagi. Pukul 8 lagi kami dah tunggu kehdrn adik2 dari SK Keluang. Dah x sabar rasanya. Semua terbayang mcm mane la nnt kalau diorg kecek loghat Besut. Rata2 kami yang jadi fasi ni terdiri daripada pljr Sel, Kdh, dan Johor. Takut x faham je... Sudah x jadi ape2 nnt...

Dlm pukul 8.30 tu, dah dgr dah bunyi bas datang... Kami dengan terujanya berpusu-pusu keluar nak sambut kedatangan adk2 tu..... Rasa kelakar pun ade... hehehe... Berkumpul la adk2 dalam surau.. Bermulah sesi pembahagian kumpulan dengan kakak2 dan abg2 fasi..

LDK 1,2, dan 3 bebas nak buat kat mana. Penuh kawasan sekitar surau. Ramai sangat pljr2 yang datang. Hampir 30 lbh kump. Memang penuh la surau mase solat zuhur.... Dalam kem ni, adk2 diajar cara bagaimana nak sempurnakan solt, cara2 wudhuk, fasihkan bacaan, dan pergerakan dalam solat. Paling susah bile praktikal solat. Penat juga nk betulkan kedudukan tangan ngan badan masa sujud ngan rukuk. Kaki nak lentikkan pun susah gak...

Kem berakhir pada pukul 4.30. Perasmian dan penutupan di Dewan Al-Khindi. Bayangkan dengan pelajar yang ramai, berkumpul dlm Dewan yang kecik tu..... Memang padat la... sampai kena ddk kat ats tangga la... Lps solat Asar, semua berkumpul tunggu bas datang... Akhirnya, berpisah kita.... sampai ade yg nangis la....




Sementara tunggu kwn2 lain sampai, ddk dulu kat dlm surau

Ustzh farah.... Menangis ank murid cari,,

Comelnye ustzh, lagi besar anak murid.... :-)

antara kump yg terbaik..

Mase pertandingan mewarna.... x tahu nak pilih yg mane...

Ustzh Maria, over pulak amik gmbr. Muridnye biase je..

Tahniah ustzh, comelnye ank2 murid..



2 Response to Kem Bestari Solat

ryeza
March 21, 2010 at 11:38 PM

Elya..saya nak tau sapa ustzh berbaju kurung biru yg dapat kmpulan terbaik tu. Boleh bagitau?

March 22, 2010 at 7:33 AM

Maaf,, boleh saya tahu sape ni???