Pages

Tuesday, June 15, 2010

Open Your Eyes

2

Salam buat semua pembaca yang budiman...
Post kali ini ana mahu mengajak antum semua buka mata luas2.. bukan setakat buka mata sahaja.... ~we just have to... open our eyes, our heart, and mind~ sedap lirik ni, banyak makna yang tersirat. Kita buka mata luas2, buka hati kita... dan kemudian berfikir tentang kekuasaan Allah yang berada di sekeliling kita.. Just look around yourself....

" Dia menciptakan langit tanpa tiang sbgmana kamu melihatnya, dan dia meletakkan gunung2 (di permukaan bumi) agar bumi tidak menggoyangkan kamu, dan memperkembang biakkan segala mcm jenis makhluk bergerak yang bernyawa di bumi. dan kami turunkan air hujan dari langit, lalu kami tumbuhkan padanya sgl macam tumbuh2han yang baik " (31:10)

Jelas ayat diatas menerangkan bahawa Allahlah yang maha berkuasa dalam menciptakan sgl yang ada di muka bumi ini. PenciptaanNya Maha Hebat dimana langit dapat berdiri dengan teguhnya tanpa memerlukan tiang, lihat sahaja bagaimana manusia membina rumah untuk memperkukuhkannya masih juga memerlukan tiang, walaupun kita mengupah arkitek yang hebat tetap tidak dapat menandingi kehebatan dan kekuasaan Allah. Allahuakhbar!!

Look around youself~ Apa yang ada disekeliling kita???? Kita lihat penciptaan Allah terhadap diri kita sendiri. Bagaimana Allah menciptakan manusia dengan cantik. Bagaimana jari2 kita dapat bergerak, tangan dan kaki berfungsi dengan sebaik-baiknya.. Subahanallah banyak sungguh nikmat Allah pada kita... Adakah kita masih tidak memikirkannya???
Or are we so blind????

"Dan perumpamaan2 ini Kami buat untuk manusia ; dan tidak ada yang memahaminya kecuali mereka yang berilmu " (29:43)
Open our mind..... hanya mereka yang berilmu sahaja yang akan memahaminya......

Kenapa kena buka mata, hati dan fikiran kita????
"Dan sungguh akan Kami isi neraka jahanam bnyk dari kalangan jin dan manusia. Mereka memiliki hati (tetapi) tidak mempergunakannya untuk memahami (ayat2 Allah), dan mereka memiliki mata (tetapi) tidak mempergunakannya untuk memperlihat (tanda2 kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak mempergunakannya untuk memperdengarkan (ayat2 Allah),. Mereka seperti haiwan ternak, bahkan lebih sesat lagi. Mereka itulah orang2 yang lengah" (7:179)

Jelaskan???? Just look around yourself~ Open our eyes, our heart, and mind ~

2 Response to Open Your Eyes

June 16, 2010 at 5:32 AM

hanya org berfikir je dpt lihat kebesaran Allah..

June 16, 2010 at 9:23 PM

Insya-Allah..

sama2lah kita berfikir, bersyukur dan beramal sebaik-baiknya dengan segala nikmat yang kita miliki.