Pages

Friday, December 17, 2010

Jom Bertudung...

5
Kali ni post santai ana...
nak kongsi gambar adik sedara ana yang comel lagi manis bertudung...
Ajar dari kecik,, nak keluar je pakai tudung.. hehe.. pandai...

Sebelum tu kita lihat Firman Allah :
" Wahai nabi katakanlah kpd isteri2 mu, anak2 perempuanmu, dan isteri2 orang mukmin, "hendaklah mereka menutupkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka ". Yang demikian itu agar mereka lebih kenal untuk dikenali , sehingga mereka tidak diganggu. Dan Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang " (33:59)

Hmmm, jelaskan firman Allah yang menyuruh kita menutup aurat. X kisah la walaupun masih kanak2.. Bak kata pepatah 'meluntur buluh biarlah dari rebungnya'.. Ana setuju dengan pepatah melayu ni.. Sebabnya ibu bapa mestilah memberi didikan agama yang secukupnya pada anak2 mereka.. Dan yang paling penting tanamkan iman dan sifat malu... Kalau iman dah dididik , InsyaAllah segalanya boleh dikawal..




Assalamualaikum semua... Nama saya Nurasyikin Binti Mohd Rashid

Kak long suka amik gamba muka saya dekat2.. Malula..

Syikin suka senyum nampak gigi.. Cantik tak???

Syikin nak gi jalan2.. Nak ikut??

Jom pakai tudung.. Boleh elak fitnah... Wanita tu kan fitnah bagi kaum lelaki...
InsyaAllah sama2 baiki diri...

5 Response to Jom Bertudung...

December 26, 2010 at 6:27 AM

come bangattttttttttt

Anonymous
December 26, 2010 at 7:11 AM

ni bib

Anonymous
December 26, 2010 at 7:11 AM

ni bib

Anonymous
December 26, 2010 at 7:11 AM

ni bib

Anonymous
December 28, 2010 at 1:55 AM

wow..
comel nyer syikin...
kak.long kecoh...
hahahah..